Sunday 9 October 2011

perempuan berikan seks untuk cinta...lelaki berikan cinta untuk seks...

Assalammualaikum,

Macam mana dengan tajuk entry aku. Rasa tertembak tak? Haha. Tulah memang rugi bagi sesiapa yang tak pergi ceramah ‘Anda Bijak Jauhi Zina’. Ceramah ni dengar cerita dah banyak tempat ia diadakan. Serius aku memang bocor je mata bila dia cerita pasal Allah S.W.T dan junjungan besar kita Rasulullah S.A.W.  Setelah aku kaji diri, takut juga bila fikir yang kalau kita tak amalkan ajaran Islam yang sebenar, kita akan jadi antara orang terhina di Padang Mahsyar nanti. Huhu minta dijauhkan.



Tapi bukan itu tujuan sebenar aku tulis entry ni. Isyaallah next entry aku cerita pasal itu ok?

Ayat tajuk entry aku ni first time dengar sebenarnya. Aku dengar masa ceramah tulah, disebut oleh salah seorang penceramah iaitu Ummi Ros. Macam mesra je kan. Haha. Jadi setelah aku dengar ayat yang bombastik ni (betul ke eja ni? Aah, korang faham kan?), aku pun dapat idea nak tulis dalam blog.

Nak tanya... ada tak yang menafikan kenyataan ni. Betul, bukan semua orang macam tu. Tapi kita cerita secara general anak muda yang berzina ni kebanyakkannya memang macam tu lah kan? Perempuan yang berzina majoritinya kali pertama melakukan zina kerana cinta. Diorang takut buaya-friend diorang tinggalkan diorang kalau tak ikut kehendak lelaki gila seks ni. Lelaki pulak macam tulah, kalau gila-friend diorang taknak buat, diorang blah je. Memang diorang couple sebab nakkan seks je sebenarnya. Aku cerita untuk mereka yang berzina, orang couple biasa (yang belum terjerumus, tapi ke arah itu) belum sampai kot tahap ni. Tengah ‘On the way’ kan?



Ada juga orang couple yang menjawab macam ni untuk pertahankan yang couple tak berdosa kalau kena pada caranya.

Minah Polan: Saya couple tapi saya ikut syariat, tak pernah berpelukkan, pegang tangan apatah lagi.

Mat Polan: Betul, kami tunggu kahwin baru kami buat semua tu.

Kalau aku: bagusnya. So korang tak pernah keluar berdua je? Sms sayang-sayang, pangil bi lah, mama papa lah, panggilan romantik semua tak ade? Berkepit je pun tak pernah? Pandang pasangan dengan bersyahwat atau fikir nak buat benda-benda haram tak pernah juga ke?
(cakap ala-ala impress dengan diorang)

Aku rasa kebanyakkan akan jawab,

Mat & Minah Polan: .......................

Aku ada baca blog seorang ni, kenyataan berani gadis sekolah yang ketagih seks. Wah, kalau korang baca, rasa nak lempang je minah-minah tak tahu malu ni. Ada yang kata dia tak pernah menyesal berzina walaupun lelaki tu dah tinggalkan dia dan dia dah pregnant. Hai... apa nak jadi masyarakat Malaysia yang dulunya berpegang teguh dengan adat dan adab.

Yang aku pelik, adat yang Islam larang buat, adat yang diharuskan taknak buat pulak. Agaknya diorang ni seronok menentang agama. Yelah kan syaitan dah berjanji nak buat manusia rasa maksiat tu indah sangat. So tu yang ramai sangat macam tak kisah je melakukan kemungkaran secara terbuka.

Yang lebih mengejutkan, dalam blog yang sama kata ada orang buat kajian kebanyakkan gadis Malaysia hilang dara sebelum umur 18 tahun. Peh... terkejut boboi. Manakala ceramah abjz tu juga tunjukkan kajian UKM mengenai 887 orang pelajar sekolah, hanya seorang sahaja yang tidak pernah bersetubuh. Wow, ni dah macam negara barat. Aku memang ternganga la bila dengar. Tak sangka Malaysia ni dah semakin teruk masyarakatnya. Malah gadis-gadis rosak ni macam tak malu dan rasa bersalah dengan buka pekung di dada di muka buku, ruangku, dan peng-twitt. Mereka anggap gadis yang masih suci ketinggalan zaman dan tak berani. Yelah tu, ko yang gelojoh dan gila seks, nak mengata orang pulak. Gadis yang suci ni adalah insan yang penyabar, boleh kawal nafsu, mementingkan akhirat, mulia, tahu apa yang lebih penting, bijak buat keputusan dan bukan gadis murahan yang tak ada harga diri macam ko. So cermin lah diri dulu sebelum nak mengata wanita yang baik.

Dulu aku selalu cerita dengan kawan aku, yang aku takut dapat lelaki yang pernah berzina. Yelah perempuan yang dah tak suci sah-sah lelaki tak nak buat bini. Lelaki yang dah rosakkan anak dara orang ni pun nak isteri yang baik. So susah nak kesan lelaki ni masih suci ke belum. Tapi selepas baca kenyataan berani gadis yang masih belum kembali ke jalan Allah ni, aku rasa lelaki yang baik pun kena risau pasal bakal pasangan sehidup semati korang juga. Takut dapat buah yang dah ditebuk tupai (betul ke perumpamaan ni? Dah lama tinggal sekolah, malas pula nak buka buku).

Pesanan aku, kepada sesiapa yang dah terlanjur, bertaubat la. Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani. Yang pernah terfikir nak buat, beristifar banyak-banyak, doa supaya tidak terjerumus ke lembah syaitan. Manakala orang yang dah mula berjinak-jinak, baik segera bertaubat sebelum terlambat. Kebanyakan manusia gila seks adalah dari filem-filem yang ada aksi-aksi tak elok. Walaupun ringan-ringan, tapi manusia mula bernafsu dan ada keinginan nak memuaskan nafsu. So elak lah tengok cerita-cerita yang ada agenda kissing sekali pun. Lebih baik mencegah dari mengubati kan?

P/S: antara adat melayu yang ditegah Islam ialah bersanding yang menyamai adat agama lain.



4 comments:

  1. aimi come n visit mine :)
    beginwithbismillah.blogspot
    haheho :D

    ReplyDelete
  2. http://beginwithbismillah.blogspot.com
    meh teka aku sapa :P

    ReplyDelete
  3. ko dah tulis mira, ko suruh aku teka lagi

    ReplyDelete